Krzysztof Mazurski – geograf, wróg ludu i wichrzyciel, po latach pogrążył prokuratora Pruskiego

baner-krzywdzeni3

Baza – Ludzie Nauki

prof. dr hab.  Krzysztof  Radosław  Mazurski 

Id osoby:   35579

Strona www: http://mazurski.arch.pwr.wroc.pl

Dyscypliny KBN: geografia, ekonomia

Specjalności: geografia ekonomiczna, gospodarka przestrzenna, ochrona środowiska, sozologia

Miejsca pracy: Aktualne:Politechnika Wrocławska; Wydział Architektury; Katedra Planowania Przestrzennego Wyższa Szkoła Zarządzania „Edukacja”; Wydział Turystyki w Kłodzku; Katedra Turystyki

Nieaktualne:  Akademia Ekonomiczna im. Oskara Langego we Wrocławiu; Wydział Gospodarki Regionalnej i Turystyki; Katedra Gospodarki Przestrzennej

———–

Krzysztof Radosław Mazurski w Wikipedii 

(ur. 13 sierpnia 1946 r. w Warszawie) – polski naukowiec, geograf, krajoznawca, działacz PTTK i autor przewodników turystycznych.

Krzysztof Mazurski od 1947 r. mieszka we Wrocławiu. W 1964 r. ukończył I Liceum Ogólnokształcące, a następnie w 1969 r. geografię naUniwersytecie Wrocławskim. Pracował w Zarządzie Okręgu PTTK we Wrocławiu (19691970) i w Wojewódzkim Biurze Geodezji i Terenów Rolnych (19701982), skąd został zwolniony podczas stanu wojennego i internowany za działalność w NSZZ Solidarność.

1980 r. obronił doktorat na AE we Wrocławiu. W latach 19821983 był zatrudniony w Bibliotece Uniwersyteckiej we Wrocławiu. W latach19831999 pracował na Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu jako pracownik naukowy. W 1987 r. habilitował się, a w 1998 r. otrzymał tytuł profesora nauk ekonomicznych. Od września 1991 r. pracował jako profesor Katedry Gospodarki Przestrzennej Wydziału Gospodarki Regionalnej i Turystyki Akademii Ekonomicznej w Jeleniej Górze. Od 1999 r. pracuje na Politechnice Wrocławskiej. Wykłada także na uczelni w Kłodzku.

——-

NIEWYGODNA PRZESZŁOŚĆ PROKURATORA PRUSKIEGO

To Pruski mnie oskarżał. Do dzisiaj mam podpisany przez niego akt oskarżenia z 1982 roku! Trudno przypuszczać, że to jest inny prokurator niż ten, o którym napisał DZIENNIK. Po1989 roku, po obaleniu komunizmu prokurator Pruski został wiceszefem prokuratury wojewódzkiej. Byłem tym głęboko zniesmaczony.

Gdy nastał stan wojenny byłem przewodniczącym komisji zakładowej NSZZ „Solidarność” w Wojewódzkim Biurze Geodezji i Terenów Rolnych we Wrocławiu. Zorganizowałem akcję protestacyjną przeciwko ogłoszeniu stanu wojennego. Najpierw próbowano zwolnić mnie z pracy. Ale na początku stycznia 1982 roku aresztowała mnie Służba Bezpieczeństwa. Po krótkim internowaniu zostałem przeniesiony do aresztu śledczego. Z prokuratorem Leszkiem Pruskim zetknąłem się dopiero na sali sądowej. Pruski nie raczył mnie nawet przesłuchać w śledztwie, lecz od razu oskarżył.

 Krzyczał na mnie, nazywał „wrogiem ludu” i „wichrzycielem”. Domagał się dla mnie najwyższego wymiaru kary jako dla wroga „porządku prawnego socjalistycznej Polski”.

Zostałem skazany na karę sześciu miesięcy więzienia w zawieszeniu na jeden rok. Ale prokurator odwołał się od tego wyroku, uważał, że jest za niski. Ale przy drugiej rozprawie na szczęście zastąpił go już inny prokurator, mimo to sędzia – zajadły tępiciel „wrogów ludu”, uwzględnił apelację i wymierzył najwyższą karę – rok w zawieszeniu na 3 lata i karę grzywny 10 tysięcy ówczesnych złotych. Później nie miałem bezpośredniego kontaktu z Pruskim, chciałem być jak najdalej od ludzi takiego pokroju.

———-

strona13grudnia81.pl

Sprawa karna przeciwko Krzysztofowi Mazurskiemu, z art. 46 ust. 1 i 2 dekretu z dnia 12 grudnia 1981 r., za kontynuowanie działalności w NSZZ „Solidarność”.

 

Mazurski Krzysztof Radosław, ur.: 13-08-1946, imię ojca: Antoni
Zarzut
„mimo ustawowego zawieszenia działalności związkowej nie odstąpił od niej, lecz zorganizował akcję protestacyjną przez to, że sporządził list adresowany do Prezesa Rady Ministrów PRL, wyrażający między innymi protest przeciwko internowaniu niektórych osób, pod treścią którego zbierał podpisy wśród członków tego związku, a następnie wysłał go”.
Wyrok
Skazany na karę sześciu miesięcy pozbawienia wolności, warunkowo zawieszonej na okres jednego roku.
Pruski Leszek
Prokuratura
Prokuratura Rejonowa dla Wrocławia Śródmieście – Wrocław
Skomentuj

